Sunday 23 November 2014

HASIL YG LUAR BIASA HANYA UTK USAHA YG LUAR BIASA

Yeeeaaah akhirnye dpt jugak masakan utk family cekodok pisang. Haa first time tau buat cekodok pisang ni.. Tgk org lain buat mcm senang je. Tapi bnyk yg kene perbaiki. Ni la hasilnya..
Haa ni la hasil nya. Agak kehitaman dan lembik.

Saya dok pikir ape yg tak kene. Kenape cekodok ni lembik dan melekat2 dlm kuali.
Rupenye minyak yg saya letak sikit, cekodok tak tenggelam dalam minyak. Lembik sebab kurang tepung. InsyaAllah akan diperbaiki nanti.

Sedang tgk cekodok ni saya terpikir rupe nye dalam bisnes pon mcm cekodok ni jugak. Dalam bisnes jika kita asyik buat dan usaha yg sama je maknanye tak kan ada la perubahan dalam bisnes. Sama mcm cekodok ni, jika kita asyik buat resepi yg sama je, hasilnya tetap mcm tu la.. Hitam dan lembik.

Jika kita nk kan hasil yg memuaskan mesti la kita akan kaji blk ape yang kurang dalam resepi cekodok tu kan.. Utk kita ubah balik tambah ape2 yang patut,utk cekodok tu jadi cantik,tdk hitam dan tak lembik sgt.

Begitu juga la bisnes. Jika hari-hari kita asyik buat bende yang sama je, hasilnya akan dapat bnyk tu je la. Kalau nk kan hasil yg memuaskan atau hasil yang luar biasa jadi usaha kita juga kene luar biasa la kan.

Utk sahabat-sahabat semua,jika inginkan hasil yg luar biasa usaha juga kena la luar biasa.


with lot of love

Linda 
0182620512

No comments:

Post a Comment