Thursday 4 December 2014

GAJI RM2500 MASIH DIANGGAP MISKIN

Assalamualaikum sahabat-sahabat blogger.

Entry kali ni nk cerita tentang kewangan kita sekarang.

Tahu tak negara kita salah satu negara yang paling tinggi dgn hutang. Rakyat kita terlalu bergantung dengan hutang. Beli kereta hutang,beli rumah hutang,hutang ptptn,hutang bank dan bermacam-macam hutang lagi.

Negara kita paling tinggi berhutang.


Kenapa jadi mcm ini? Haa jawapannye ialah sara hidup semakin meningkat. Dengan kenaikkan harga barangan.

Dengan gaji sebanyak rm 2500 mampu ke kita nak buat keluarga kita bahagia? Mampu ke kita nak senangkan keluarga kita? Sekarang dengan gaji rm2500 sebulan masih dianggap miskin. Kenapa?

Bayangkan ye, ini cuma pandangan saya. Bila kita da dapat gaji berapa lama duit itu akan bertahan di dalam bank? Dari pandangan saya, tak sampai pertengahan bulan gaji akan habis. Betul tak?

Ok dengan gaji rm2500, kita perlu bayar ansuran kereta rm500, sewa rumah rm1200, makanan anggaran sehari rm10 la,dah rm300. Tapi bole ke kita makan sehari rm10 je. Barangan dapur atau keperluan kita dalam rm400. Simpanan kita berapa je yg tinggal? Insurans lagi.

Gaji sebulan rm2500 hanya cukup-cukup makan je. Simpanan pon belum tentu dapat kita simpan. Macam mana kita nak bahagiakan anak-anak,keluarga kita? Nak bawak mereka pergi bercuti.

Jadi kita perlu meningkatkan kewangan kita melalui perniagaan.

Rasulullah SAW telah menegaskan bahawa kedudukan perniagaan adalah merupakan suatu kedudukan yang tinggi di sisi Allah SWT sebagaimana sabdanya yang bermaksud: "sembilan persepuluh sumber rezeki (boleh diperolehi) melalui perniagaan"(Hadis Riwayat Tirmizi).


Nak berniaga apa? Saya bukan pandai berniaga. Saya tak pandai nak yakin kan orang.

Bermacam perniagaan kita boleh terusi. Berniaga online,bukak kedai dan macam-macam lagi. Tapi kita perlu bijak untuk memilih perniagaan. Modal yg murah dan pulangan yg menguntungkan. Kalau rugi tak akan terasa sangat sebab bermodalkan modal yg kecil.

Saya pon berniaga utk menggukuhkan kewangan keluarga saya. Nak tahu saya berniaga apa? Tadaaa

Saya menjalankan perniagaan shaklee. Kenapa shaklee? Saya pilih shaklee sebab modal sangat-sangat murah dan mampu. Bukan beribu-riban, cuma rm65 + postage rm10. Cuma rm75 je seumur hidup. Pulangan sangat memuaskan jika kita rajin dan usaha dengan gigih.

Perniagaan shaklee tidak memerlukan simpanan stock.  Tak perlu beli stock banyak-banyak. Modal rendah. Pulangan sangat tinggi mengikut usaha kita. Yg paling best shaklee ade sistem. Bonus kita boleh tgk melalui sistem je. Shaklee memiliki sistem yang sangat adil dan saksama.

Jika upline tdk aktiv,upline tdk akan dapat sikit pon bonus dr downline. Adil kan.

Dan ada group yg sangat membantu,sentiasa beri support. Ada upline yg sentiasa beri tunjuk ajar dari A-Z. Dari zero to hero. Sentiasa beri semangat. Upline sentiasa bersama kita tak kira senang atau susah. Mereka tak lokek ilmu. Best kan?

Bagi saya shaklee adalah perniagaan yg ter baik.. Entry yang lain akan saya ceritakan kenapa ramai yg memilih perniagaan shaklee ye.

Hingga berjumpa di next entry.

Lot of love
Linda 0182620512


No comments:

Post a Comment